Ocak 20, 2016

Zorlandığınız Derslere Nasıl Çalışılmalı?

Derslere Nasıl Çalışılmalı

Düzenli ve çok çalışmanıza rağmen sınavlardan umduğunuz kadar net çıkaramıyor ve çok hata yapıyorsanız, yanlış yapma nedenlerinizi dikkatlice araştırmalısınız.

Genel olarak sınavlarda soruların çözülememesinin temel nedeni olarak;

  • Konular hakkında yeterince bilgiye sahip olmama,
  • Yeterince bilgi olmasına rağmen bilgileri kullanamama veya tekrar eksikliğinden dolayı bilgileri hatırlayamama olabilir.

Bu tür problemlerin ortak  çözüm noktası konuya yönelik yeterince pratik yapmaktır.

Kendinizi ders çalışmaya zorlayın

Öncelikle ders çalışmanızın gerekliliğe yönelik bir tutuma sahip olmanız gerekir. Çünkü ders çalışmak için iyi bir nedeniniz varsa kendinizi biraz zorlayarak çalışma sırasındaki güçlükleri tek tek ortadan kaldırmanız zor olmayacaktır. Yeter ki ne istediğinizi bilin çalışmak için kendinize iyi bir zemin hazırlayın ve öğrenmeyi isteyin. Gerisi kendinden gelecektir.

Zorlandığınız dersi bir kenara bırakmayın!

Özellikle matematik ve bazı fen gibi sayısal nitelikteki derslerinden zorlanan öğrencilerin, o dersleri tamamen bırakıp hiç çalışmadıklarını görüyoruz. Öğrenciler, bu derslerin içinde mutlaka kolay anlayabilecekleri konular olduğunu bilmelidirler. Çok zorlandığınız bir dersin, tüm konularını öğrenmeye çalışıp, güven yitirerek dersten uzaklaşmak yerine anlayabileceğiniz konuları seçerek, özellikle bunlar üzerinde durulmalıdır. Böylece o dersle ilgili hiç soru çözmemek yerine öğrendiğiniz konulardan çıkabilecek soruları çözerek kazanma durumunuzu artırabilirsiniz.

Tekrar ideal bir hatırlama yoludur

Tekrar, bir hatırlama yoludur. Özel bir yetenek söz konusu değilse öğrenmenin temeli tekrara dayanır. Düzenli tekrar yapmayan bir öğrenci, daha önce öğrendiği bilgilerin çok azını anımsayacağı için, bilgiler arası bağlantı kurmakta zorlanır ve öğrencinin verimi düşer. Bu yüzdende öğrenmek için gayret boşa gitmiş olur.

Tekrar yaparken beynin ilk ve son şeyleri daha iyi anımsadığını unutmayın. Buna göre hatırlamayı artıracak şekilde zamanınızı organize edebilirsiniz. Örneğin, aralıksız dört saat çalışmak yerine, bu dört saati birer saatlik birimlere bölerseniz daha çok “ilk ve son” durumları yaratır ve daha kolay hatırlayabilirsiniz.

Öncelikler adayların test çözümlerinde pratik kazanmaları için kaynak kitaplardaki örnekleri, çözümlü testler ve derste anlattığı çözümleri incelenmesi gerekir. Bu işlem sırasında sorunun zorluğu ve kolaylığına bakılmamalıdır. Kolay soruyu yaparak zamanın boşa harcandığı düşüncesi doğru değildir. Çünkü puan getirisi sorunun zorluğunda veya kolaylığında değildir.

Tekrar ZamanıGenel Tekrar SüresiBilginin Saklanma Süresi
50 dak.  Çalışma sonunda5-10 dakika1 gün
1 gün sonunda15 dakika1 Hafta
1 hafta sonunda20 dakika1 ay
1 ay sonra ve her ay30 dakikaUzun süreli bellek

Hiç tekrar yapılmazsa öğrenilenlerin % 80’i unutulur. Öğrenmek için ders başında çok vakit geçirmek değil, verimli çalışmak ve çok sayıda tekrar yapmak önemlidir.

Unutmamanın tek ilacı periyodik tekrardır.

Share

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir